Veelgestelde vragen

    Voor woningzoekers

    • Wat moet ik doen als ik een mail krijg met gegevens van een pand?
      Als een woningbezitter of makelaar een match heeft met jouw zoekprofiel voor een woning ontvang je in eerste instantie een aantal foto’s van betreffende woning met een straatnaam en woonplaats. De vraag aan jou is of je serieus interesse hebt in de woning. We willen de eigenaar van de woning of makelaar zo spoedig mogelijk laten weten of er interesse is. Het verzoek is om in elk geval binen 24 uur een reactie te geven.
    • Wordt ik altijd geïnformeerd als een verkoper of makelaar mijn zoekprofiel koopt?
      Ja. Zodra er voor jouw zoekprofiel wordt betaald ontvang een aanvullende gegevens van de gematchte woning.
    • Wanneer worden mijn contactgegevens verstrekt aan een andere partij?
      Jouw contactgegevens (naam, email adres en telefoonnummer) worden pas verstrekt aan een verkoper of makelaar nadat jij hiervoor toestemming hebt gegeven.
    • Kan een makelaar meer gegevens inzien op mijn profiel als een verkoper?
      Nee. Een makelaar ziet precies dezelfde gegevens als een verkoper.
    • Kan ik door een makelaar benaderd worden voor een woning die hij/zij verkoopt?
      Ja. Dat is mogelijk. Een makelaar kan net als elke verkoper de gegevens van een woningzoeker kopen. In het geval dat jouw gegevens worden verstrekt aan een koper van deze gegevens, ontvang je altijd een mailbericht met de naam van de verkoper of makelaar.

    Voor woningverkopers

    • Hoe betrouwbaar is het label “financieel gecheckt”.
      Dit is zeer betrouwbaar. De woningzoeker heeft alle relevante gegevens daadwerkelijk aangeleverd bij de aangesloten adviseur. Deze maakt een uitgebreide analyse. Hiervan wordt een certificaat opgesteld. Woondo controleert of het certificaat naar behoren is ingevuld en activeert de financiële check op de site.
    • Ik kan de gegevens van mijn woning niet invoeren in de matchmodule.

    Je vult als verkoper de selectievelden in. Als er geen zoekprofiel voldoet aan de invoer, kun je niets invullen. Je wilt bijvoorbeeld bouwjaar 1651 – 1660 invullen. Als niemand deze periode in zijn invoer heeft opgenomen dan kan deze niet ingevoerd worden.

    • Wanneer moet ik resetten?

    Je gebruikt de resetknop om opnieuw te beginnen met matchen. Ook als je een foutieve invoeren hebt gebruikt moet je resetten en opnieuw beginnen. Door alsnog de juiste invoer te kiezen komen de reeds afgevallen profielen niet terug in de matchmodule.